FAQ - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

 

1. Co obejmuje ubezpiecznie ? przejdź do strony ubezpieczenia <<< kliknij                                                                                                                  Český jazyk 

2. Limity bagażowe

 WYLOTY LATO   WYLOTY ZIMA

 Bułgaria z Katowic - Bulgarian Air Charter

 Limity bagażowe:

  • bagaż podręczny - max 5 kg/os.
  • bagaż rejestrowany - max 20 kg/os.
  • powyższe limity bagażowe nie dotyczą dzieci do lat 2

 Włochy z Katowic - Wizzair

 Limity bagażowe:

  • duży bagaż podręczny - max 10 kg/os. (maksymalne wymiary: 55x40x23cm)
  • bagaż rejestrowany - max 23 kg/os.
  • powyższe limity bagażowe nie dotyczą dzieci do lat 2, którym przysługuje tylko bagaż podręczny o wymiarach 40x30x18cm
  • UWAGA - jeśli przekoroczysz limit bagażowy lub planujesz większy bagaż - dopłaty i zmiany - musisz dokonać na lotnisku przed wylotem. Wygoda Travel Sp. z o.o nie jest uprawniona do zmian limitów bagażowych.

 Wizzair

 Limity bagażowe przysługujące każdemu pasażerowi
 (z wyjątkiem dzieci do lat 2): 

  • bagaż główny do 20 kg/os.
  • bagaż podręczny do 10 kg (maksymalne wymiary: 55x40x23cm)/os.
  • narty i kijki (komplet) lub snowboard 1 szt.(koniecznie w pokrowcu)/os.
  • buty narciarskie lub snowboardowe oraz kask muszą być spakowane do bagażu rejestrowanego lub bagażu podręcznego (przy zachowaniu maksymalnych wymiarów bagażu podręcznego)
  • UWAGA - jeśli przekoroczysz limit bagażowy lub planujesz większy bagaż - dopłaty i zmiany - musisz dokonać na lotnisku przed wylotem. Wygoda Travel Sp. z o.o nie jest uprawniona do zmian limitów bagażowych.

 Bilety i odprawa:

  • bilety lotnicze są wysyłane e-mailem na 72 godzin przed wylotem, wraz z potwierdzeniem godzin lotu
  • prosimy o wydrukowanie e-biletu dla każdego uczestnika - NIE MA MOŻLIWOŚCI ODBIORU BILETU NA LOTNISKU
  • na lotnisku pasażerowie zgłaszają się z biletem i dokumentem tożsamości od razu do odprawy check-in (biletowo-bagażowa)
  • Bardzo prosimy o punktualne zgłoszenie się do punktu odprawy - osoby, które przybędą po jej zakończeniu, nie zostaną wpuszczone na pokład.
  • Godziny przelotów ustalane są przez linie lotnicze i mogą ulec zmianie. Godziny lotów są podane wg czasu lokalnego
    (UWAGA: we Włoszech obowiązuje czas taki, jak w Polsce, ale w Bułgarii obowiązuje czas + 1 h w stosunku do czasu polskiego!). 
 Więcej informacji na temat lotu samolotem - sprawdź rozkład lotów lato.

 Bilety i odprawa:

  • bilety lotnicze są wysyłane e-mailem na 48 godzin przed wylotem, wraz z potwierdzeniem godzin lotu
  • prosimy o wydrukowanie e-biletu dla każdego uczestnika - NIE MA MOŻLIWOŚCI ODBIORU BILETU NA LOTNISKU
  • na lotnisku pasażerowie zgłaszają się z biletem i dokumentem tożsamości od razu do odprawy check-in (biletowo-bagażowa)
  • Bardzo prosimy o punktualne zgłoszenie się do punktu odprawy - osoby, które przybędą po jej zakończeniu nie zostaną wpuszczone na pokład.
  • Godziny przelotów ustalane są przez linie lotnicze i mogą ulec zmianie. Godziny lotów są podane wg czasu lokalnego
    (UWAGA: we Włoszech obowiązuje czas taki, jak w Polsce, ale w Bułgarii obowiązuje czas + 1 h w stosunku do czasu polskiego!). 
 Więcej informacji na temat lotu samolotem - sprawdź rozkład lotów zima


3. Limity bagażowe – przejazdy autokarem

Limity bagażowe przysługujące każdemu pasażerowi (z wyjątkiem dzieci do lat 2):

Dodatkowo w zimie:

Uwaga: obsługa może odmówić zabrania dodatkowych sztuk bagażu z powodu braku miejsca w lukach bagażowych. W przypadku zabrania dodatkowej sztuki bagażu pobierana jest opłata 40 €/1 szt.  

4. Założyłem rezerwację przez www - kiedy dostanę potwierdzenie?

Po założeniu rezerwacji na naszej stronie masz czas na opłacenie zaliczki do 23:59 tego samego dnia. Jak tylko Twoja wpłata zostanie rozliczona w naszym systemie rezerwacyjnym, Twoja rezerwacja zostanie potwierdzona, a Ty dostaniesz wiadomość e-mail z dokumentami do rezerwacji. Czasem zajmuje to kilka dni (2-3), zanim przelew zostanie zaksięgowany i rozliczony, prosimy więc o chwilę cierpliwości. Ale jeśli w ciągu kilku dni (do 5 dni) nie dostaniesz e-maila z potwierdzeniem Twojej rezerwacji, skontaktuj się z nami.

5. Co zrobić, żeby po założeniu rezerwacji dokupić karnet, dodatkowe ubezpieczenie lub inne świadczenia?

Jeśli rezerwowałeś przez stronę www, zaloguj się do panelu Klienta  - tam jest możliwość dodania karnetów i ubezpieczeń, oczywiście w ramach tego, co jest dostępne w kupionej przez Ciebie wycieczce. Jeśli zakładałeś rezerwację w inny sposób - napisz do nas: infolinia@wygodatravel.pl. Dodatkowe świadczenia możesz dokupić do tygodnia przed wyjazdem (nie dotyczy Gwarancji zwrotu kosztów).

6. Ile mam dopłacić do całości rezerwacji?

Jeśli zakładałeś rezerwację bezpośrednio u nas, swoje płatności możesz sprawdzić na stronie Sprawdż dopłatę. Jeśli rezerwowałeś w jednym z naszych biur agencyjnych, skontaktuj się ze swoim sprzedawcą. Nasi agenci mogą sprawdzić kwotę dopłaty w systemie rezerwacyjnym Blue Vendo w szczegółach rezerwacji. Dopłaty do całości trzeba dokonać najpóźniej na 21 dni przed wyjazdem.

7. Czy za rezerwację mogę zapłacić kartą kredytową?

Tak - rezerwując przez naszą stronę internetową przy zapłacie zaliczki trzeba wybrać typ płatności "płacę z PAYU" - oprócz przelewów bankowych jest tam opcja zapłaty kartą kredytową (Visa, Mastercard). Możesz od razu zapłacić za całą rezerwację. Jeśli zapłacisz kartą tylko zaliczkę, dopłaty do 100% trzeba dokonać przelewem.

8. Kiedy dostanę bilety lotnicze?

Bilety lotnicze są przesyłane na e-mail podany w rezerwacji na 48 godzin (w sezonie letnim na 72 godziny) przed wylotem. Nie ma możliwości odbioru biletu na lotnisku! Szczegóły dotyczące przelotu, limity bagażowe, itp., sprawdź w rozkładzie lotów lato lub rozkładzie lotów zima.

9. Czy muszę się odprawić on-line przed wylotem?

Nie, wszyscy nasi Klienci odprawiają się na lotnisku. Odprawa zaczyna na się na 2 godziny, a kończy 40 minut przed odlotem.

10. Czy wyjazd z antenowy z danego miasta (Krakowa, Wrocławia, itd.) będzie potwierdzony? 

To, czy wyjazd z danego miasta będzie realizowany, wiemy dopiero na 2-3 dni przed wyjazdem, jak zamykamy sprzedaż danego turnusu. Wtedy wysyłamy potwierdzenia godzin wyjazdu - na 2 dni przed wyjazdem na e-mail podany w rezerwacji. W tym mailu, oraz na stronie z rozkładem jazdy znajdziesz wszystkie szczegóły dotyczące wyjazdu. 

11. O której jest powrót do danego miasta (Krakowa, Wrocławia, itd.)? 

Godziny wyjazdu w drogę powrotną podaje każdorazowo rezydent w trakcie realizowanego turnusu. Ze względu na zmienne warunki drogowe, pogodowe itp. nie jesteśmy w stanie podać dokładnej godziny powrotu do Polski, ale mniej więcej można zakładać podobny czas podróży, jak podczas wyjazdu z Polski. Szczegółowe informacje na bieżąco podaje pilot w autokarze. 

12. Jakie dokumenty trzeba zabrać ze sobą na wyjazd?

Koniecznie dokumenty tożsamości (paszporty lub dowody osobiste) dla wszystkich uczestników, także tych najmłodszych. Sprawdź datę ważności paszportu/dowodu osobistego! Ponadto weź ze sobą voucher (przesyłany e-mailem przy potwierdzeniu rezerwacji, także do pobrania z panelu Klienta) i bilet lotniczy. Jeśli dostałeś e-mailem także voucher na karnety - koniecznie weź go ze sobą! Przydać się może także karta EKUZ  - więcej na ten temat w dziale Ubezpieczenia.

13. Kupiłem ofertę z karnetem, kiedy dostanę karnet narciarski i od kogo?

Niektóre stacje narciarskie wymagają do odebrania karnetów voucherów (nie mylić z voucherem na pobyt, to dwa różne dokumenty). Jeśli jedziesz do Francji (wszystkie regiony) lub do Austrii (regiony Pitztal i Hinterstoder), wyślemy do Ciebie voucher na 5 dni przed wyjazdem na e-mail podany w rezerwacji. W pozostałych krajach i regionach karnet lub voucher upoważniający do odbioru karnetu będzie czekał na Ciebie na miejscu: w hotelu na recepcji lub u rezydenta.

14. W jakich godzinach są realizowane transfery na stoki?

Tam, gdzie program narciarski przewiduje transfery na stoki podczas pobytu, realizowane są one wg wcześniej ustalonego harmonogramu. Szczegółowe informacje o tym, gdzie danego dnia organizowany jest transfer, podawany jest w hotelu przez rezydenta najczęściej w formie ogłoszenia na tablicy informacyjnej lub SMSem, w miarę możliwości z wyprzedzeniem. Wyjazdy na stoki z hoteli każdego dnia odbywają się standardowo po śniadaniu (ok. 09:00-10:00), powroty z nart do hotelu w godzinach popołudniowych (ok. 16:00-17:00). 

15. Od kiedy działa moje ubezpieczenie? 

Dojazd własny - klienci podróżujący dojazdem własnym są objęci ubezpieczeniem od godziny 00:00 w dniu rozpoczęcia pobytu w hotelu/apartamencie do godziny 23:59 w dniu zakończeniu pobytu, wg dat pobytu wymienionych na Umowie - Zgłoszeniu. Jeśli potrzebny byłby dłuższy zakres działania ubezpieczenia (np. chcecie zwiedzić coś po drodze), należy wykupić dodatkowe ubezpieczenia KL, NNW, bagaż. Autokar i samolot – klienci podróżujący dojazdem zorganizowanym są objęci ubezpieczeniem od momentu rozpoczęcia podróży do momentu zakończenia wyjazdu (przez cały okres podróży i pobytu na miejscu). Więcej informacji o ubezpieczeniu znajdziesz na stronie Ubezpieczenia. 

16. Jak i kiedy otrzymać fakturę za wyjazd.

Aby otrzymać fakturę  VAT-marża za zakupiony wyjazd prosimy o przesłanie maila na adres ksiegowosc@wygodatravel.pl

Faktury wystawiane są na mailową prośbę klienta po zaksięgowaniu całości wpłat za rezerwacje i odsyłane w pdf zwrotnie na maila.

Dane do faktury, które są potrzebne:
- imię, nazwisko i adres osoby, na którą dana faktura ma być wystawiona ( fv wystawiamy na klienta, uczestnika bądź zakład pracy)
- nr rezerwacji, do którego faktura ma się odnosić,
- uwagi do faktury jakie Klient życzy sobie na tej fakturze zgodne z dokonaną rezerwacją (np.: dopisek wczasy, wypoczynek zorganizowany, impreza turystyczna, rozbicie kwot na uczestników – zgodnie z rezerwacją).

Dodatkowe informacje:

Na fakturach znajduje się zapisy:  termin wyjazdu, miejsce, usługa turystyczna, kwota rezerwacji.
Istnieje możliwość otrzymania faktury proforma  za rezerwacje przed dokonaniem zapłaty (na całą kwotę rezerwacji).

cookies Ta witryna używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może służyć Państwu lepiej - polityka plików cookies.
Szybka rezerwacja telefoniczna 12 252 09 55 - Zarezerwuj wyjazd przez telefon w ciągu kilku minut! Zadzwoń: pon-pt 10:00-18:00; sob 10:00-14:00