FAQ - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania ZIMA


Český jazyk 

1. Co obejmuje ubezpiecznie

2. Limity bagażowe - przelot samolotem

 WYLOTY ZIMA

 Przelot liniami: WIZZ AIR Hungary Ltd. (kierunek Włochy/Francja)

 Limity bagażowe przysługujące każdemu pasażerowi
 (z wyjątkiem dzieci do lat 2): 

  • bagaż główny do 32 kg/os.

  • bagaż podręczny, który musi zmieścić się pod siedzeniem pasażera (maksymalne wymiary: 40x30x20cm)/os.

  • narty i kijki (komplet) lub snowboard 1 szt.(koniecznie w pokrowcu)/os.

  • buty narciarskie lub snowboardowe oraz kask muszą być spakowane do bagażu rejestrowanego

  • UWAGA - jeśli przekoroczysz limit bagażowy lub planujesz większy bagaż - dopłaty i zmiany - musisz dokonać na lotnisku przed wylotem. Wygoda Travel Sp. z o.o nie jest uprawniona do zmian limitów bagażowych.

 Odprawa:

  • Godziny przelotów ustalane są przez linie lotnicze i mogą ulec zmianie. Godziny lotów są podane wg czasu lokalnego
    (UWAGA: we Włoszech obowiązuje czas taki, jak w Polsce). 

3. Limity bagażowe – przejazdy autokarem

Limity bagażowe przysługujące każdemu pasażerowi (z wyjątkiem dzieci do lat 2):
  • 1 torba podróżna lub walizka/os.
  • 1 sztuka niewielkiego bagażu podręcznego o wymiarach 40x40x40 cm /os.

Dodatkowo w zimie:

  • narty i kijki (komplet) lub snowboard 1 szt. (koniecznie w pokrowcu)/os.
  • buty narciarskie lub snowboardowe (w pokrowcu)
Uwaga: obsługa może odmówić zabrania dodatkowych sztuk bagażu z powodu braku miejsca w lukach bagażowych. W przypadku zabrania dodatkowej sztuki bagażu pobierana jest opłata 40 €/1 szt.  

4. Założyłem rezerwację przez www - kiedy dostanę potwierdzenie?

Po założeniu rezerwacji na naszej stronie masz czas na opłacenie zaliczki do 23:59 tego samego dnia. Jak tylko Twoja wpłata zostanie rozliczona w naszym systemie rezerwacyjnym, Twoja rezerwacja zostanie potwierdzona, a Ty dostaniesz wiadomość e-mail z dokumentami do rezerwacji. Czasem zajmuje to kilka dni (2-3), zanim przelew zostanie zaksięgowany i rozliczony, prosimy więc o chwilę cierpliwości. Ale jeśli w ciągu kilku dni (do 5 dni) nie dostaniesz e-maila z potwierdzeniem Twojej rezerwacji, skontaktuj się z nami.

5. Co zrobić, żeby po założeniu rezerwacji dokupić karnet, dodatkowe ubezpieczenie lub inne świadczenia?

Jeśli rezerwowałeś przez stronę www, zaloguj się do panelu Klienta - jest tam możliwość dokupienia karnetów i ubezpieczeń, w ramach tego, co jest dostępne dla kupionej przez Ciebie wycieczki. Dodatkowe świadczenia możesz dokupić do tygodnia przed wyjazdem.

6. Jak zalogować się do panelu klienta?

Przycisk „panel klienta” znajduje się mniej więcej w środku górnej części strony.

Jeżeli dokonałeś już kiedyś rezerwacji przez naszą stronę www to na pewno masz panel klienta. Login to adres e-mail, który podałeś przy rezerwacji a tymczasowe hasło otrzymałeś mailem w momencie jej dokonania. Użyj go, jeśli nie zmieniłeś na inne. Jeśli masz wątpliwości wystarczy kliknąć „nie pamiętam hasła”.

Jeżeli dokonywałeś wcześniejszych rezerwacji inną droga niż przez www – prawdopodobnie nie posiadasz konta - w tym przypadku użyj opcji „zarejestruj”. Po podaniu adresu mail, telefonu i numeru dokonanej rezerwacji otrzymasz tymczasowe hasło – używaj go lub zmień na własne.

Jeśli masz problem z rejestracją - napisz do nas: infolinia@wygodatravel.pl.

7. Ile mam dopłacić do całości rezerwacji?

Kwota wpłaty głównej, dopłaty oraz terminy znajdują się na umowie. Jeśli zakładałeś rezerwację bezpośrednio u nas, swoje płatności możesz sprawdzić także na stronie www (panel klienta ->sprawdź dopłatę). Jeśli rezerwowałeś w jednym z naszych biur agencyjnych, skontaktuj się ze swoim sprzedawcą. Nasi agenci mogą sprawdzić kwotę dopłaty w systemie rezerwacyjnym. Dopłaty do całości trzeba dokonać najpóźniej na 21 dni przed wyjazdem.

8. Czy za rezerwację mogę zapłacić kartą kredytową?

Tak - rezerwując przez naszą stronę internetową przy zapłacie zaliczki trzeba wybrać typ płatności "płacę z PAYU" - oprócz przelewów bankowych dostępna jest opcja zapłaty kartą kredytową (Visa, Mastercard). Możesz od razu zapłacić za całą rezerwację. Jeśli zapłacisz kartą tylko zaliczkę, dopłaty do 100% trzeba dokonać przelewem. Opłata przez PAYU możliwa jest tylko w momencie dokonywania rezerwacji.

9. Kiedy dostanę bilety lotnicze?

Bilety lotnicze nie są wymagane - odprawa odbywa się na podstawie ważnego dokumentu tożsamości (dowód osobisty/paszport). Na e-mail podany w rezerwacji na 48 godzin przed wylotem otrzymają Państwo potwierdzenie godzin wylotu! Szczegóły dotyczące przelotu, limity bagażowe, itp., sprawdź w  rozkładzie lotów zima. oraz ogólnych warunkach przewozu pasażerów i bagażu - dostępne w sekcji powyżej: Limity bagażowe - przelot samolotem

10. Czy muszę się odprawić on-line przed wylotem?

Nie, wszyscy nasi Klienci odprawiają się na lotnisku. Odprawa zaczyna na się na 2 godziny, a kończy 40 minut przed odlotem.
 
11. Czy wyjazd z antenowy z danego miasta będzie potwierdzony? 

W sezonie 11.01-16.03.2019 włącznie, wyjeżdżamy zawsze z podanych dalej miast: Warszawa-Łódź-Poznań (linia 1) oraz z Kraków-Katowice-Wrocław (linia 2). Żadne dodatkowe potwierdzenia nie są wymagane.
Dla wyjazdów z datą rozpoczęcia 31.12 oraz 23.03 godziny i trasa przejazdu mogą się różnić w zależności od ilości chętnych: potwierdzenie godzin i miejsc wyjazdów prześlemy drogą elektroniczną na adres e-mail osoby kontaktowej w rezerwacji, w poniedziałek poprzedzający wyjazd.

Wyjazdy do Austrii:

Głównym punktem wyjazdowym są Katowice. Pozostałe miasta wyjazdu (Kraków, Warszawa, Opole, Wrocław) realizowane są transportem antenowym – autokarem lub za pomocą FlixBusa, w zależności od ilości osób z danego miasta. Czeskie miasta wyjazdu, takie jak Ostrava, Olomuc oraz Brno są odbierane na trasie przejazdu do Austrii.

Potwierdzenie godzin i miejsc wyjazdów prześlemy drogą elektroniczną na adres e-mail osoby kontaktowej w rezerwacji na 3 dni przed wyjazdem.

12. O której jest powrót do danego miasta (Krakowa, Wrocławia, itd.)? 

Godziny wyjazdu w drogę powrotną podaje każdorazowo rezydent w trakcie realizowanego turnusu. Ze względu na zmienne warunki drogowe, pogodowe itp. nie jesteśmy w stanie podać dokładnej godziny powrotu do Polski, ale mniej więcej można zakładać podobny czas podróży, jak podczas wyjazdu z Polski. Szczegółowe informacje na bieżąco podaje pilot w autokarze. 

13. Jakie dokumenty trzeba zabrać ze sobą na wyjazd?

Koniecznie dokumenty tożsamości (paszporty lub dowody osobiste) dla wszystkich uczestników, także tych najmłodszych. Sprawdź datę ważności paszportu/dowodu osobistego! Ponadto weź ze sobą voucher (przesyłany e-mailem przy potwierdzeniu rezerwacji, także do pobrania z panelu Klienta) i bilet lotniczy. Jeśli dostałeś e-mailem także voucher na karnety - koniecznie weź go ze sobą! Jeśli nie otrzymałeś takiego vouchera oznacza to, że nie jest potrzebny  Przydać się może także karta EKUZ  - więcej na ten temat w dziale Ubezpieczenia.

14. Kupiłem ofertę z karnetem, kiedy dostanę karnet narciarski i od kogo?

Niektóre stacje narciarskie wymagają do odebrania karnetów voucherów (nie mylić z voucherem na pobyt, to dwa różne dokumenty). Jeśli jedziesz do Francji (wszystkie regiony) lub do Austrii (regiony Pitztal i Hinterstoder), wyślemy do Ciebie voucher na 5 dni przed wyjazdem na e-mail podany w rezerwacji. W pozostałych krajach i regionach karnet lub voucher upoważniający do odbioru karnetu będzie czekał na Ciebie na miejscu: w hotelu na recepcji lub u rezydenta.

15.  Wyjazdy Free Ski.

To wszystkie wyjazdy, w których cenę wyjazdu wliczony jest karnet w znacznie korzystniejszej od oficjalnej cenie. W niektórych ośrodkach karnety takie można uzyskać wyłącznie w grudniu i na koniec sezonu. W innych znaczne obniżki możliwe są przez cały sezon.

Uwaga!  W niektórych regionach zakup wyjazdów z karnetem w cenie (oznaczenie „free ski”) możliwy jest na nie mniej niż 5 dni przed wyjazdem. Na mniej niż 5 dni przed imprezą zakup karnetów jest już często niemożliwy i oferta sprzedawana jest bez karnetu a cena zostaje pomniejszona o jego koszt, pomimo że w nazwie imprezy nadal widnieje nazwa „free ski”. Prosimy o każdorazowe sprawdzenie spisu świadczeń dla uniknięcia pomyłki.

16. W jakich godzinach są realizowane transfery na stoki?

Tam, gdzie program narciarski przewiduje transfery na stoki podczas pobytu, realizowane są one wg wcześniej ustalonego harmonogramu. Szczegółowe informacje o tym, gdzie danego dnia organizowany jest transfer, podawany jest w hotelu przez rezydenta najczęściej w formie ogłoszenia na tablicy informacyjnej lub SMSem, w miarę możliwości z wyprzedzeniem. Wyjazdy na stoki z hoteli każdego dnia odbywają się standardowo po śniadaniu (ok. 09:00-10:00), powroty z nart do hotelu w godzinach popołudniowych (ok. 16:00-17:00). 

17. Od kiedy działa moje ubezpieczenie?

Dojazd własny - klienci podróżujący dojazdem własnym są objęci ubezpieczeniem od godziny 00:00 w dniu rozpoczęcia pobytu w hotelu/apartamencie do godziny 23:59 w dniu zakończeniu pobytu, wg dat pobytu wymienionych na Umowie - Zgłoszeniu. Jeśli potrzebny byłby dłuższy zakres działania ubezpieczenia (np. chcecie zwiedzić coś po drodze), należy wykupić dodatkowe ubezpieczenia KL, NNW, bagaż. 
Autokar i samolot – klienci podróżujący dojazdem zorganizowanym są objęci ubezpieczeniem od momentu rozpoczęcia podróży do momentu zakończenia wyjazdu (przez cały okres podróży i pobytu na miejscu). Więcej informacji o ubezpieczeniu znajdziesz na stronie Ubezpieczenia. 

18. Jak i kiedy otrzymać fakturę za wyjazd.

Aby otrzymać fakturę  VAT-marża za zakupiony wyjazd prosimy o przesłanie maila na adres ksiegowosc@wygodatravel.pl.

Faktury wystawiane są na mailową prośbę klienta po zaksięgowaniu całości wpłat za rezerwacje i odsyłane w pdf zwrotnie na maila.

Dane do faktury, które są potrzebne:
- imię, nazwisko i adres osoby, na którą dana faktura ma być wystawiona ( fv wystawiamy na klienta, uczestnika bądź zakład pracy)
- nr rezerwacji, do którego faktura ma się odnosić,
- uwagi do faktury jakie Klient życzy sobie na tej fakturze zgodne z dokonaną rezerwacją (np.: dopisek wczasy, wypoczynek zorganizowany, impreza turystyczna, rozbicie kwot na uczestników – zgodnie z rezerwacją).

Dodatkowe informacje:

Na fakturach znajduje się zapisy:  termin wyjazdu, miejsce, usługa turystyczna, kwota rezerwacji.
Istnieje możliwość otrzymania faktury proforma  za rezerwacje przed dokonaniem zapłaty (na całą kwotę rezerwacji).

19. Czy mogę zapłacić w euro?

Nie (wyjątkiem są umowy grupowe).

20. Czy mogę zamiast nart wziąć jeszcze jedną torbę bagażu głównego lub podręcznego?

Albo czy zamiast bagażu mogę wziąć druga parę nart/deskę.  Nie. Dla zachowania porządku limity bagażowe są ustalone i należy ich przestrzegać. Dotyczy to każdego rodzaju bagażu tu: (sprzęt, główny, podręczny).
Jeżeli na lotnisku okaże się że wymiary lub/i waga bagażu są przekroczone, wiązać bedzie się to z dodatkowymi dopłatami.

Uwaga! Nie ma możliwości wykupienia dodatkowej sztuki bagażu lub dodatkowych kilogramów w trakcie dokonywania rezerwacji. Nie świadczymy tego typu usług. Są one do nabycia na lonisku w biurze obsługi klineta danej linii lotniczej.

21. Panel klienta: logowanie się i korzyści:

W swoim panelu klienta znajdziesz informacje o zarezerwowanych wyjazdach, dopłatach i terminach oraz będziesz miał możliwość dokupienia takich składników jak ubezpieczenia czy karnety. Więcej na ten temat w punkcie 6.

22. Jakim autokarem pojadę i jak go rozpoznam? 

Wygoda Travel od lat współpracuję z czołowymi przewoźnikami w Polsce. Wszystkie autokary są wyposażone w barek, toaletę, TV. Na przedniej szybie znajduje się tablica z logotypem, nazwą biura oraz kierunkiem docelowym. Miejsca w autokarze przydzielane są w biurze a informacji o nich udziela pilot.

23. Czy mogę dostać numer telefonu do pilota/kierowcy ? 

Niestety nie ma możliwości podania numeru telefonu do kierowcy. W nagłych przypadkach i problemach należy się kontaktować pod numerem +48 513 085 350.

24. Termin i sposób zapłaty za rezerwację

Warunkiem potwierdzenia rezerwacji jest terminowe opłacenie zaliczki w wysokości 30% wartości rezerwacji do godziny 23:59 w dniu dokonania rezerwacji. Po opłaceniu zaliczki dopłata do 100% wartości rezerwacji musi nastąpić nie później niż 21 dni do daty rozpoczęcia wycieczki. W przypadku rezerwacji zakładanych na mniej, niż 21 dni przed wyjazdem zaliczka wynosi 100% wartości rezerwacji.

Wpłaty zaliczki można dokonać za pomocą elektronicznego systemu płatności PAY U z poziomu konta klienta w formie e-przelewu, przelewu tradycyjnego, płatności kartą płatniczą lub poprzez przelew tradycyjny na indywidualne konto bankowe. Numer ten tworzony jest w momencie zakładania rezerwacji i widoczny w panelu klienta.

Dopłata do 100% jest możliwa tylko poprzez przelew tradycyjny na indywidualne konto bankowe.

cookies Ta witryna używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może służyć Państwu lepiej - polityka plików cookies.